Vil du gerne blive underviser?
I Normstormerne har vi tre slags undervisere
- Aarhus: Folkeskoleelever mellem 7.-10. klasse
- København: Folkeskoleelever mellem 4.-10. klasse
- Fagpersoner: Voksne, som til dagligt arbejder med børn som eks. lærere, pædagoger m.v. (Kun i København)
Undervisningerne ligger mellem kl. 8-16 i folkeskolen, og varer to lektioner (90 minutter i alt). På kurserne for fagpersonale ligger kurserne mellem kl. 10-17 for fagpersonale, og varer tre timer.
Alle undervisere modtager honorar for den tid de underviser, men forberedelse, transport, evaluering, og kompetenceudvikling sker på frivillig basis.
Tilmeld dig åbent hus
I August afholder vi den næste uddannelse for at blive underviser i Normstormerne. Kom til åbent hus for at høre mere om at være frivillig underviser i Normstormerne, og for at blive tilmeldt til uddannelsen!
- 25. juli online
- 3. august i København
- 5. august i Aarhus
Vil du gerne blive underviser?
I Normstormerne har vi tre slags undervisere
- Aarhus: Folkeskoleelever mellem 7.-10. klasse
- København: Folkeskoleelever mellem 4.-10. klasse
- Fagpersoner: Voksne, som til dagligt arbejder med børn som eks. lærere, pædagoger m.v. (Kun i København)
Undervisningerne ligger mellem kl. 8-16 i folkeskolen, og varer to lektioner (90 minutter i alt). På kurserne for fagpersonale ligger kurserne mellem kl. 10-17 for fagpersonale, og varer tre timer.
Alle undervisere modtager honorar for den tid de underviser, men forberedelse, transport, evaluering, og kompetenceudvikling sker på frivillig basis.
Som underviser i folkeskolen vil du undervise eleverne i:
- Hvad normer er, og hvordan de kan være med til at skabe mobning og diskrimination
- Viden om normer generelt, men med fokus på normer for køn og seksualitet
- Hvordan vi kan identificere og ændre de normer, som er ekskluderende
Som underviser for fagpersoner vil du undervise i:
- Normer og børns muligheder for deltagelse, udvikling, trivsel og læring
- Intersektionelle perspektiver på køn og seksualitet
- Normkreativitet og normkritisk pædagogik i praksis